YIT 3. kertaa peräkkäin rakennusalan ihannetyönantaja tekniikan ammattilaisille

YIT Oyj Lehdistötiedote 26.10.2020 klo 13.00

YIT Universum Ammattilaiset

Tekniikan ammattilaiset valitsivat YIT:n rakennusalan ihannetyönantajaksi Universumin Ammattilaiset-tutkimuksessa kolmatta vuotta peräkkäin. Toukokuussa julkaistussa Universumin Opiskelijatutkimuksessa YIT oli rakennusalan ihannetyönantaja jo neljännen kerran peräkkäin.

YIT jatkaa vahvasti sekä korkeakoulutettujen ammattilaisten että opiskelijoiden rakennusalan ihannetyönantajana. Insinööritaito ja luotettavat ammattilaiset ovat YIT:n strategista ydinosaamista, jonka avulla kestävää menestystä ja tulevaisuuden ratkaisuja rakennetaan.

”Olemme ylpeitä insinööritaidostamme ja osaajistamme. Onnistumme vaativissakin hankkeissa, kun tiimeillämme on vahva yhdessä tekemisen halu, tinkimätön laatutaso, kyky ratkoa monitahoisia haasteita sekä ymmärrys asiakkaidemme tarpeista, sanoo YIT:n toimitusjohtaja Markku Moilanen

YIT:llä on käynnissä ympäri Suomea monitahoisia ja vaativia projekteja, jotka tarjoavat ammattilaisille ainutlaatuisia uramahdollisuuksia ja kehittymisen paikkoja.

Allianssimallilla toteutettava Raide-Jokeri -hanke pääkaupunkiseudulla aloittaa liikennöinnin 2024. Helsingin Kruunusillat-hankkeessa rakennetaan vuoteen 2027 mennessä raitiotien lisäksi useita siltoja, uusitaan ja rakennetaan katuinfraa, tehdään ranta- ja vesirakentamista sekä korjataan mm. viemäreitä, vesi- ja sähköjohtoja sekä telekaapeleita.

Espoon kahdeksan koulun ja päiväkodin kokonaisuudesta on valmistunut ensimmäiset kolme koulua sekä päiväkoti. Loput hankekokonaisuuden koulut ja päiväkodit valmistuvat vuoden 2023 aikana. Helsingin Länsi-Pasilassa peruskorjataan kokonaisuudessaan Maistraatinportin kiinteistö, joka muutetaan useampaa käyttäjää palvelevaksi moderniksi toimistotaloksi syksyyn 2023 mennessä.

Tampereen Niemenrannan aluehankkeessa YIT on rakentanut asuntoja jo vuodesta 2011 asti, ja nyt käynnissä on kolmas ja viimeinen kaavavaihe. Suuri hankekokonaisuus on mahdollistanut tekijöilleen henkilökohtaisen osaamisen kasvattamisen ja YIT:n strategian mukaisen jatkuvan oppimisen.

Rakennusalan vastuullisuus on YIT:lle tärkeä insinööritaidon haaste. Luomme ratkaisuja, jotka kestävät ajan saatossa ja varmistavat paremman huomisen edellytykset tuleville sukupolville.

”Haluamme YIT:llä olla vastuullisuuden esikuva rakennusalalla. Olemme sitoutuneet alan ensimmäisten yritysten joukossa tieteeseen perustuviin ilmastotavoitteisiin. Hyödynnämme hankkeissamme uusia vähähiilisempiä materiaaleja, lisäämme kierrätystä työmailla ja otamme hankkeissamme käyttöön ilmastoneutraaleja energiaratkaisuja. Teemme määrätietoisesti töitä varmistaaksemme turvallisuuden ja hyvinvoinnin työpaikoillamme”, lisää Markku Moilanen

Oman henkilöstönsä ammatillisen kasvun ja innostavan työyhteisön lisäksi YIT kasvattaa nuoria rakennusalalle YIT Polku -harjoitteluohjelman avulla. YIT tarjosi tänä vuonna noin 530 nuorelle kesätyö- ja harjoittelupaikan Suomessa. Kesän harjoittelijapalautteeseemme vastanneista 99 % oli valmis suosittelemaan YIT:tä työnantajana tutuille ja 95 % vastanneista koki työskentely-ympäristönsä turvalliseksi.

Universumin Ammattilaiset-tutkimukseen vastasi yhteensä noin 9 400 henkilöä, joista noin 1 750 tekniikan alan vastaajaa.

LINKKEJÄ:
Kruunusillat-allianssi on infrarakentajan korkeakoulu | YITGROUP.COM
Tehtaankadun ala-astetta korjataan vanhaa kunnioittaen – korjausrakentaminen vaatii kokemusta | YITGROUP.COM
Tampereen Niemenranta mahdollistaa rakentajilleen kehittymistä ja kohtaamisia | YITGROUP.COM
YIT neljättä vuotta peräkkäin rakennusalan ihannetyönantaja tekniikan opiskelijoille | YITGROUP.COM

Katja Ahlstedt, henkilöstöjohtaja, YIT, mediatiedustelut konserniviestinnän kautta, puh. 044 743 7536, press@yit.fi
Maija Taimi, viestintäjohtaja, YIT, maija.taimi@yit.fi, puh. 050 487 1561

YIT on suurin suomalainen ja merkittävä pohjoiseurooppalainen hankekehittäjä ja rakennusyhtiö. Jo 110 vuoden ajan olemme luoneet parempia elinympäristöjä asiakkaillemme: toimivia koteja kestävään asumiseen, julkisia ja kaupallisia rakennuksia tulevaisuuden tarpeisiin sekä infrastruktuuria ihmisten, yritysten ja yhteiskunnan sujuvampaan liikkumiseen. Työllistämme 5 500 ammattilaista yhdeksässä maassa: Suomessa, Ruotsissa, Norjassa, Virossa, Latviassa, Liettuassa, Tšekissä, Slovakiassa ja Puolassa. Liikevaihtomme vuonna 2021 oli 2,7 miljardia euroa. YIT Oyj:n osake noteerataan Nasdaq Helsinki Oy:ssä. www.yitgroup.com/fi