YIT tarjoaa asunnon ostajalle viitekorkoon 2 % korkokaton viiden vuoden ajalle

YIT Oyj Lehdistötiedote 26.1.2024 klo 8.30

YIT korkokatto

YIT maksaa YIT Kodin ostajan asuntolainalle 2 % korkosuojan viideksi vuodeksi asuntolainan viitekorkoon, kun asiakas ottaa lainan YIT:n kumppanipankista ja tekee kaupan muuttovalmiista YIT Kodista aikavälillä 29.1.–30.4.2024. Viitekorko on sidottu kuuden tai kahdentoista kuukauden Euriboriin kumppanipankin korkosuojatuotteesta riippuen. Kumppanipankkeja ovat Aktia ja Nordea.

Saadakseen edun asiakkaan on otettava yhteyttä ensin YIT Asuntomyyntiin. Myyntineuvottelija antaa asiakkaalle kumppanipankista riippuen linkin yksilöityyn lainahakemukseen tai kampanjakoodin, ja vain niitä käyttämällä voi saada korkokattoedun.

”Viime aikojen hinta- ja korkoheilahtelut ovat lykänneet monien asunnon ostoa, ja markkinoilla on tällä hetkellä patoutunutta kysyntää. Haluamme poistaa epävarmuutta ja tarjota mahdollisuuden YIT Kodin hankintaan ilman huolta asuntolainan koronnoususta seuraavaan viiteen vuoteen. Kun asunnon ostaja tietää, että asuntolainan viitekorko on enintään 2 % vuosien ajan, oman talouden ennustettavuus lisääntyy melkoisesti”, kertoi YIT:n asiakkuuksista ja asumisen palveluista vastaava johtaja Pekka Helin.

Korkokattotuotteesta saa lisätietoa kumppanipankilta lainaneuvottelun yhteydessä. YIT:n maksamaa korkokattoetua ei voi hyödyntää lainaan, jolla maksetaan vuokratontin lunastushinta tai varainsiirtovero. Kampanja koskee YIT Koteja, jotka ovat asuntokaupan allekirjoitushetkellä muuttovalmiita. Etu on henkilökohtainen ja tarjotaan ainoastaan henkilöasiakkaille. Kumppanipankki tekee aina lopullisen päätöksen asuntolainan ja korkosuojatuotteen myöntämisestä lainaneuvottelun yhteydessä.

”Uuden YIT Kodin ostajan tulee ensin ottaa yhteyttä YIT Asuntomyyntiin, jonka jälkeen asiakas neuvottelee asuntolainansa tavalliseen tapaan kumppanipankkimme kanssa. Lainaneuvottelu on pankin ja asiakkaan välinen eikä YIT osallistu siihen”, Helin painotti.

Laatua yli 100 vuoden kokemuksella

Tuoreimmassa EPSI-Rating -tutkimuksessa uudisasuntorakentamisen asiakastyytyväisyydestä YIT valittiin parhaaksi kestävyyden, laadun sekä palvelun laadun osalta. Tutkimuksen mukaan YIT koetaan sosiaalisen, taloudellisen ja ympäristöllisen kestävyyden näkökulmasta alansa ykköseksi. YIT on Suomen suurin asuntorakentaja, joka toteuttaa laadukkaita koteja yli 100 vuoden kokemuksella.

Lisätietoja korkokattoedusta: www.yit.fi/hyviä-uutisia | YIT.fi
YIT Asuntomyynnin yhteystiedot | YIT.fi
Vapaat YIT Kodit | YIT.fi

YIT:n konserniviestintä, puh. 044 743 7536, press@yit.fi