YIT:n Workery+ ehdolla Smart Building Global Award -palkinnon saajaksi

YIT WorkeryPlus

Toukokuussa Vallilaan avattavassa YIT:n Workery + toimitilassa hyödynnetään innovatiivista ja älykästä kiinteistöteknologiaa. Workery + on myös verkossa 18.-20.5. järjestettävässä kansainvälisessä Real Estate Future proof – kiinteistötapahtumassa ehdolla Smart Building Global Award - palkinnon saajaksi.

YIT Workery+ -toimitilat ovat vastaus yritysten muuttuviin tarpeisiin ja tarjoavat uudenlaisia etätyöpisteisiin yhdistyviä liiketiloja, joiden joustavuus, viihtyisyys ja hotellitason palvelut nostavat työskentelyolosuhteet kokonaan uudelle tasolle.

”Tiloissa hyödynnetään innovatiivisia kiinteistöteknologian sovelluksia, joiden pohjalla on pohjoismaisen yhteistyön tuloksena kehitetty standardoitu tapa käsitellä dataa. Perinteisen kiinteistöissä mitattavan datan lisäksi erilaiset sensorit keräävät tietoa esimerkiksi ihmisten liikkumisesta ja reiteistä toimistotilan sisällä tai kokoushuoneiden käyttäjämääristä. Workery+ tiloissa on käytössä myös applikaatio, jonka avulla voi varata käyttöönsä työpisteen ja neuvottelutilan tai avata niitä ovia, minne käyttäjälle on määritelty kulkuoikeus”, kertoo projektijohtaja Tom Lindholm YIT:ltä.

YIT on puolentoista vuoden ajan tehneet yhteistyötä KONEen, Nokian, Caverionin, Haltonin ja Netoxin kanssa KEKO-ekosysteemissä. KEKO-ekosysteemi pyrkii parantamaan kiinteistöjen mukavuutta, tuottavuutta ja ympäristöystävällisyyttä sovittamalla koko rakennetun ympäristön teknisten järjestelmien datan yhteiselle alustalle.

”Olemme olleet mukana viemässä eteenpäin globaalia Real Estate CORE (REC) -standardia, joka on otettu käyttöön Microsoft Azure Digital Twin -alustalla. Standardi toimii pohjana, jonka avulla arvoketjun eri kumppanit voivat vaihtaa rakennusta koskevia tietoja standardoidulla tavalla. Palveluiden rakentamiseen tälle alustalle on osallistettu myös useita start up -yrityksiä”, kuvailee Tom Lindholm.

”Kumppaneiden kanssa tehdyn yhteistyön ja kokemusten tuloksia hyödynnämme Workery+ toimitiloissamme Vallilassa ja tuomme ratkaisuja käytäntöön. Näin asiakkaamme saavat erinomaisen asiakaskokemuksen, ja samalla on helpompi hallita koko rakennusta ja säästää energia- ja ylläpitokustannuksissa”, toteaa kehitysjohtaja Juho Siitonen YIT:ltä.

Uusi toimintaympäristö haastoi YIT:n kehittämään Workery+ -toimitilakonseptin ja ryhtymään palveluntarjoajaksi. Konseptissa yritys tekee sopimuksen työtiloista halutulle määrälle työntekijöitä ja maksaa tilasta käytön mukaan. YIT Workery+ -toimitilakonsepti on jo ennen avautumistaan laajentunut, sillä YIT osti UMA Workspacen Suomen toiminnot huhtikuussa. UMA Workspace vahvistaa Workery+ -konseptia ja tarjoaa asiakkaille mahdollisuuden työskennellä joustavasti paikassa, joka sillä hetkellä vastaa heidän tarpeitaan parhaiten. ”Kolme sijainniltaan erinomaista toimitilaa täydentävät Workery+ -konseptia, joka otetaan käyttöön Vallilassa tänä keväänä. Olemme innokkaita yhdistämään erinomaisen palvelukonseptin ja uuden teknologian maailmanluokan asiakaskokemukseksi”, visioi johtaja Anders Stenbäck YIT:ltä.

www.yit.fi/workeryplus

Juho Siitonen, kehitysjohtaja, YIT Suomi Oy, puh. 040 647 4523, juho.siitonen@yit.fi
Tom Lindholm, projektijohtaja, KEKO-ekosysteemi, puh.050 0474746, ext-tom.lindholm@yit.fi
Heidi Kauppinen, viestintäpäällikkö, YIT Oyj, puh. 040 574 3170, heidi.kauppinen@yit.fi

YIT on suurin suomalainen ja merkittävä pohjoiseurooppalainen kaupunkikehittäjä ja rakennusyhtiö. Tavoitteenamme on luoda entistä kestävämpiä, toimivampia ja vetovoimaisempia kaupunkeja ja elinympäristöjä. Kehitämme ja rakennamme asuntoja, toimitiloja ja kokonaisia alueita. Olemme myös vaativan infrarakentamisen erikoisosaaja. Omistamme kiinteistöjä yhdessä kumppaneidemme kanssa, mikä tukee merkittävien kehityshankkeidemme toteuttamista. Tarjoamme asiakkaillemme myös kiinteistöjen arvoa parantavia palveluita. Työllistämme noin 7 400 ammattilaista kymmenessä maassa: Suomessa, Venäjällä, Ruotsissa, Norjassa, Virossa, Latviassa, Liettuassa, Tšekissä, Slovakiassa ja Puolassa. Vuoden 2020 liikevaihtomme oli noin 3,1 miljardia euroa. YIT Oyj:n osake noteerataan Nasdaq Helsinki Oy:ssä.