YIT:n tytäryhtiöt yhdistyivät YIT Suomi Oy:ksi

YIT Oyj  Lehdistötiedote 1.1.2019 klo 10.00

YIT Oyj ja Lemminkäinen Oyj yhdistyivät 1. helmikuuta 2018. Yhdistyminen eteni 1. tammikuuta 2019, kun tytäryhtiömme YIT Infra Oy ja YIT Talo Oy sulautuivat ensin YIT Rakennus Oy:hyn. Heti fuusion jälkeen YIT Rakennus Oy:n nimi muuttui YIT Suomi Oy:ksi. 1. tammikuuta 2019 alkaen YIT Suomi Oy jatkaa YIT Infra Oy:n ja YIT Talo Oy:n liiketoimintaa YIT Rakennus Oy:n nykyisellä Y-tunnuksella 1565583-5.

Lisäksi sisäisiä tietotekniikkapalveluja tarjoava YIT Information Services Oy sulautui YIT Oyj:hin vuodenvaihteessa.

Sulautumiset etenevät myös Baltian maissa. Virossa YIT Infra Eesti AS sulautuu AS YIT Eestiin, ja sulautuminen on tarkoitus viimeistellä Virossa juridisesti tammikuun aikana. Liettuassa YIT Infra Lietuva sulautuu tammikuun alussa ensin YIT Kaustaan, jonka jälkeen sen nimi muuttuu UAB YIT Lietuvaksi. Latviassa ja Venäjällä yhtiöiden sulautumisten suunnitellaan toteutuvan vuoden 2019 alkupuoliskolla. Ruotsissa, Norjassa, Tanskassa, Puolassa, Slovakiassa ja Tsekissä ei ollut päällekkäistä liiketoimintaa.

Sulautumisten tavoitteena on yritysrakenteen yksinkertaistaminen ja toiminnan selkeyttäminen sekä valtakunnallisesti että alueellisesti, mutta myös asiakkaidemme ja sidosryhmiemme kannalta.

YIT Infra Oy:n ja YIT Talo Oy:n sulautuminen ei vaikuta käynnissä olevaan liiketoimintaan, eivätkä nämä muutokset edellytä asiakkailtamme toimenpiteitä. Sulautumisessa YIT Infra Oy:n ja YIT Talo Oy:n varat, velat, oikeudet ja velvollisuudet siirtyvät YIT Suomi Oy:lle ns. yleisseuraannon perusteella. Kaikki voimassa olevat hankkeemme jatkuvat suunnitellusti, ja vastaamme jatkossakin kaikista sopimuksistamme alkuperäisten sitoumusten mukaisesti.

Lisätietoa:

Juha Jauhiainen, lakiasiainjohtaja, YIT Oyj, puh. 040 725 9643, juha.jauhiainen@yit.fi
Hanna Malmivaara, viestintäjohtaja, YIT Oyj, puh. 040 561 6568, hanna.malmivaara@yit.fi