YIT:n Toimitilat- ja Kiinteistöt-segmenttejä sekä konsernin tukipalveluita koskeneet yhteistoimintaneuvottelut päätetty

YIT Oyj Lehdistötiedote 13.3.2020 klo 9.00

YIT on päättänyt yhteistoimintaneuvottelut, jotka koskivat kiinteitä toimihenkilöitä Toimitilat-segmentissä ja Kiinteistöt-segmentissä sekä konsernin tukipalveluita. Yhteistoimintaneuvotteluiden tavoitteena oli tehostaa yrityksen toimintaa sekä sopeuttaa rakenteita ja kustannuksia liiketoiminnan tarpeita vastaavaksi. Työmailla tuotantotehtävissä työskentelevät toimihenkilöt ja työmaiden työntekijät eivät olleet neuvottelujen piirissä.

Mahdollisten henkilöstövähennysten odotetaan olevan enintään 40 henkilöä, ja ne kohdistuvat Toimitilat-segmenttiin ja konsernin tukipalveluihin. Henkilöstövähennysten määrä tulee tarkentumaan toimenpiteiden edetessä. Suunnitellut muutokset tulevat voimaan vaiheittain vuoden 2020 loppuun mennessä.

Pii Raulo, henkilöstöjohtaja, YIT Oyj, puh. 040 572 3568, pii.raulo@yit.fi
Hanna Malmivaara, viestintäjohtaja, YIT Oyj, puh. 040 561 6568, hanna.malmivaara@yit.fi

YIT on suurin suomalainen ja merkittävä pohjoiseurooppalainen rakennusyhtiö. Kehitämme ja rakennamme asuntoja ja asumisen palveluja sekä toimitiloja ja kokonaisia alueita. Lisäksi olemme vaativan infrarakentamisen erikoisosaaja ja päällystäjä. Yhdessä asiakkaidemme kanssa lähes 10 000 ammattilaistamme luovat entistä toimivampia, vetovoimaisempia ja kestävämpiä kaupunkeja ja elinympäristöjä. Toimimme 11 maassa: Suomessa, Venäjällä, Skandinaviassa, Baltiassa, Tšekissä, Slovakiassa ja Puolassa. Vuoden 2019 liikevaihtomme oli noin 3,4 miljardia euroa. YIT Oyj:n osake noteerataan Nasdaq Helsinki Oy:ssä. www.yitgroup.com/fi