YIT tukee ensiasunnon ostajia tarjoamalla ensimmäisen vuoden ilman vastikekuluja

YIT OYJ Lehdistötiedote 28.3.2019 klo 07:00

Ensiasunnon ostajan etu YIT

YIT tarjoaa ensiasunnon ostajille Suomessa mahdollisuuden asua ensimmäinen vuosi uudessa kodissa ilman vastikekuluja. Toisin sanoen YIT maksaa ensiasunnon ostajan hoito-, pääoma- sekä mahdollisen tontinvuokravastikkeen ensimmäisiltä 12 kuukaudelta.

”Ensiasunnon ostajat eivät maksa asunto-osakkeen varainsiirtoveroa. Yhdessä verottajan sekä YIT:n tarjoamien etujen rahallinen arvo nousee todella merkittäväksi”, toteaa YIT:n markkinointijohtaja Eeva Hirvijärvi.

YIT:n syksyllä 2018 toteuttamassa Kestävät kaupunkiympäristöt 2018 -barometrissä kävi ilmi, että asunnon iällä on suuri merkitys Y-sukupolven nuorille. 18–35-vuotiaista jopa 60 prosenttia asuu mieluiten uudessa kodissa, kun taas vain 19 prosenttia suosii vanhaa asuntoa.

Syitä ilmiölle on varmasti monia, mutta tehokkaat energiaratkaisut, toimivat pohjat, mahdollisuus muutostöille sekä vapaus remonttihuolista viehättävät useita.

”Haluamme tarjota tämän edun, jotta mahdollisimman moni voisi ostaa ensiasunnoksi nimenomaan uuden asunnon.  Kun ensimmäisen vuoden asumiskulut ovat alhaiset, on asunnon omistajaksi ryhtyminen mahdollista, vaikka esimerkiksi työtilanteeseen liittyisi vielä epävarmuutta. Kun asunnon tai taloyhtiön remontteihin ei tarvitse varautua, ovat kuukausittaiset asumiskulut hyvin ennakoitavissa useiksi vuosiksi eteenpäin”, Hirvijärvi toteaa.

YIT:n ensiasunnon ostajan etu koskee muuttovalmiita tai rakenteilla olevia YIT Koteja. Kampanja on voimassa elokuun 2019 loppuun saakka. Edun voivat hyödyntää kaikki:

-       kaupantekohetkellä 18–39 vuotiaat

-       kaupanteon jälkeen asunnosta vähintään 50 prosenttia omistavat

-       asunnon vakituiseksi asunnokseen ostavat ja siihen kuuden kuukauden sisällä kaupanteosta tai omistusoikeuden siirtymisestä muuttavat

-       henkilöt, jotka eivät ole kaupantekohetkellä omistaneet asunto-osakkeesta tai asuinrakennuksesta 50 %:a tai enempää.

Ensiasunnon ostajan etu
Asunnon ostaja haluaa nyt muuttovalmiin kodin

Eeva Hirvijärvi
, markkinointijohtaja, YIT Oyj, puh. 050 371 2867, eeva.hirvijarvi@yit.fi