YIT rakentaa uuden yläkoulu- ja liikuntarakennuksen Heinävedelle

YIT Oyj Lehdistötiedote 30.7.2020 klo 10.00

Heinävesi

YIT ja Heinäveden kunta ovat sopineet uuden yläkoulu- ja liikuntarakennuksen rakentamisesta Heinävedelle. Urakka toteutetaan KVR-urakkana, ja se sisältää myös vanhan yläkoulun purkutyöt. Työt alkavat heinäkuussa 2020 ja päättyvät joulukuussa 2021. Sopimuksen arvo on 7,6 miljoonaa euroa.

Uusi rakennus toimii Heinäveden kunnan ainoana yläkouluna, jossa vuonna 2021 arvioidaan opiskelevan 80 yläkoulun oppilasta ja tilojen käyttäjinä olevan 140 alakoululaista. Se sijaitsee Heinäveden kunnan kirkonkylän keskustassa osoitteessa Kenttätie 1.

Rakennuksen koko on noin 3 000 m2, josta 700 m2 on liikuntatilaa. Liikuntakeskus tulee toimimaan kunnan pääasiallisena sali- ja liikuntatilana sekä koulujen ja päivähoidon ensisijaisena sisäliikuntatilana. Ilta- ja muu oheiskäyttö on otettu huomioon jo suunnitteluvaiheessa.

”Heinävesi pyrkii tarjoamaan alueensa lapsiperheille laadukasta perusopetusta. Siihen kuuluvat myös turvalliset, terveet ja modernit tilat koulunkäyntiin ja opetustyöhön. Lisäksi haluamme tilojen olevan monikäyttöisiä: niiden tulee palvella kunnan eri toimijoiden tarpeita vauvasta vaariin ja tarvittaessa olla muunnettavissa tulevaisuudessa muihinkin tarkoituksiin”, sanoo Heinäveden kunnanjohtaja Maarika Kasonen.

Lisätietoja antavat:

Kunnanjohtaja Maarika Kasonen, p. 040 5505 811, maarika.kasonen@heinavesi.fi

Tekninen johtaja Jenni Ylikotila, p. 040 3556 320, jenni.ylikotila@heinavesi.fi

Aluejohtaja Jani Knuuttila, YIT, p. 040 843 9175, jani.knuuttila@yit.fi

Arja Korhonen, viestintäpäällikkö, puh. 040 5545 806, arja.korhonen@yit.fi

Jakelu: Keskeiset mediat, www.yitgroup.com/fi

YIT on suurin suomalainen ja merkittävä pohjoiseurooppalainen rakennusyhtiö. Kehitämme ja rakennamme asuntoja ja asumisen palveluja sekä toimitiloja ja kokonaisia alueita. Lisäksi olemme vaativan infrarakentamisen erikoisosaaja ja päällystäjä. Yhdessä asiakkaidemme kanssa lähes 10 000 ammattilaistamme luovat entistä toimivampia, vetovoimaisempia ja kestävämpiä kaupunkeja ja elinympäristöjä. Toimimme 11 maassa: Suomessa, Venäjällä, Skandinaviassa, Baltiassa, Tšekissä, Slovakiassa ja Puolassa. Vuoden 2019 liikevaihtomme oli noin 3,4 miljardia euroa. YIT Oyj:n osake noteerataan Nasdaq Helsinki Oy:ssä  www.yitgroup.com/fi