YIT rakentaa Turengin koulukeskuksen Janakkalaan

YIT Turengin koulukeskus

Janakkalan kunta on valinnut Turengin koulu- ja monitoimikeskuksen rakentajaksi YIT:n.

Koulu- ja monitoimikeskuksen ensimmäinen vaihe on noin 8 400 neliön kolmikerroksinen rakennus, johon rakennetaan tilat 1-6 luokille ja esiopetukselle. Monitoimitilat tarjoavat kuntalaisille ja yhdistyksille ilta- ja viikonloppuaikaan tilat iltakäyttöön ja harrastetoimintaan. Hankkeen arvo YIT:lle on noin 19 miljoonaa euroa, joka kirjataan kolmannen vuosineljänneksen tilauskantaan.

Turengin uusi koulu- ja monitoimikeskus rakennetaan nykyisen alakoulun hiekkakentälle ja se yhdistetään katetulla yhteyskäytävällä nykyiseen kirjasto-liikuntahalliin. Välituntipihat sijoittuvat tulevan rakennuksen ja tekonurmikentän väliin.

Rakennuksessa hyödynnetään uusiutuvia energialähteitä; sinne tulee maalämpö ja aurinkopaneelit. Koulu- ja monitoimikeskuksen energiatehokkuus tulee olemaan A-luokkaa.

Hankkeen rakentaminen on aloitettu kesäkuussa ja koulutyö uudessa kohteessa alkaa syksyllä 2023.

Lisätietoja antavat:
Kari Löytynoja, yksikönjohtaja, Talonrakentaminen Häme- ja Kaakkois-Suomi, YIT Suomi Oy, puh. 050 572 5209, kari.loytynoja@yit.fi
Tom Ekman, Toimitilat-segmentin johtaja, YIT Oyj, puh. 040 771 2514, tom.ekman@yit.fi
Heidi Kauppinen, viestintäpäällikkö, YIT Oyj, puh. 040 574 3170, heidi.kauppinen@yit.fi

YIT on suurin suomalainen ja merkittävä pohjoiseurooppalainen kaupunkikehittäjä ja rakennusyhtiö. Tavoitteenamme on luoda entistä kestävämpiä, toimivampia ja vetovoimaisempia kaupunkeja ja elinympäristöjä. Kehitämme ja rakennamme asuntoja, toimitiloja ja kokonaisia alueita. Olemme myös vaativan infrarakentamisen erikoisosaaja. Omistamme kiinteistöjä yhdessä kumppaneidemme kanssa, mikä tukee merkittävien kehityshankkeidemme toteuttamista. Tarjoamme asiakkaillemme myös kiinteistöjen arvoa parantavia palveluita. Työllistämme noin 7 400 ammattilaista kymmenessä maassa: Suomessa, Venäjällä, Ruotsissa, Norjassa, Virossa, Latviassa, Liettuassa, Tšekissä, Slovakiassa ja Puolassa. Vuoden 2020 liikevaihtomme oli noin 3,1 miljardia euroa. YIT Oyj:n osake noteerataan Nasdaq Helsinki Oy:ssä.