YIT rakentaa Tervakosken koulun Janakkalaan

YIT Oyj Lehdistötiedote 5.5.2023 klo 10.00

Tervakosken koulun havainnekuva.

Janakkalan kunta on valinnut YIT:n rakentamaan Tervakosken koulu- ja monitoimikeskuksen. Sopimuksen arvo on noin 17 miljoonaa euroa ja se kirjataan vuoden toisen neljänneksen tilauskantaan.

Tervakosken koulu- ja monitoimikeskukseen rakennetaan ensimmäisessä vaiheessa uudet tilat yläkoululle ja lukiolle. Tilat tulevat palvelemaan ensimmäisessä vaiheessa noin 280 oppilasta ja 75 henkilökunnan jäsentä. Kiinteistön pinta-ala on noin 5 400 bruttoneliömetriä.

Rakennustyöt aloitetaan kesällä 2023 ja käyttäjien on tavoitteena päästä uusiin tiloihin kesällä 2025. Hanke toteutetaan kokonaisvastuu-urakkana kilpailullisella neuvottelumenettelyllä.

Kari Löytynoja, yksikönjohtaja, toimitilat, Häme ja Kaakkois-Suomi, YIT, puh. 050 572 5209, kari.loytynoja@yit.fi

Pirita Tiusanen, viestintäpäällikkö, YIT, puh. 044 240 9822, pirita.tiusanen@yit.fi

YIT on suurin suomalainen ja merkittävä pohjoiseurooppalainen hankekehittäjä ja rakennusyhtiö. Kehitämme ja rakennamme kestäviä elinympäristöjä: toimivia koteja asumiseen, julkisia ja kaupallisia rakennuksia tulevaisuuden tarpeisiin, infrastruktuuria sujuvaan liikkumiseen ja uusiutuvan energian ratkaisuja ilmaston hyväksi. Työllistämme noin 5 000 ammattilaista yhdeksässä maassa: Suomessa, Ruotsissa, Norjassa, Virossa, Latviassa, Liettuassa, Tšekissä, Slovakiassa ja Puolassa. Vuonna 2022 liikevaihtomme oli 2,4 miljardia euroa. YIT Oyj:n osake noteerataan Nasdaq Helsingissä. Lue lisää: www.yitgroup.com/fi