YIT rakentaa SBA Urbanille toimisto-, myymälä- ja varastokiinteistön Liettuan Vilnaan

YIT Oyj Lehdistötiedote 17.7.2023 klo 10.00

Vilniaus HUB 1

YIT ja liettualainen kiinteistökehitys- ja sijoitusyhtiö SBA Urban ovat allekirjoittaneet pääurakkasopimuksen Urban HUB Vilnius -nimisen toimisto-, myymälä- ja varastokiinteistön rakentamisesta Liettuan pääkaupunkiin Vilnaan. Sopimuksen arvo on noin 23 miljoonaa euroa, ja se kirjataan vuoden 2023 kolmannen neljänneksen tilauskantaan. Rakentaminen aloitetaan heinäkuussa ja kohteen on määrä valmistua vuoden 2024 puolivälissä.

Urban HUB Vilniukseen tulee noin 22 000 m2 vuokrattavaa tilaa. Kiinteistö tarjoaa joustavia varasto-, esittely- ja toimistotiloja, jotka soveltuvat monenlaisille sähköisen kaupankäynnin, vähittäiskaupan, tukkukaupan ja logistiikan toimijoille sekä muille yrityksille.

Urban HUB Vilnius rakennetaan korkeimpaan A++ energiatehokkuusluokkaan, ja kiinteistölle haetaan BREEAM In-Use Excellent ‑ympäristösertifiointia. Hanke sisältää 340 pysäköintipaikkaa, joista 68 sähköautoille omine latausasemineen. YIT rakentaa vastaavanlaista kokonaisuutta SBA Urbanille Kaunasissa, tiedotimme hankkeesta toukokuun alussa 2023.

Tom Ekman, Toimitilat-segmentin johtaja, YIT, tiedustelut konserniviestinnän kautta, puh. +358 44 743 7536, press@yit.fi
Anna Leino, viestintäpäällikkö, YIT, puh. 050 384 5797, anna.leino@yit.fi

YIT on suurin suomalainen ja merkittävä pohjoiseurooppalainen hankekehittäjä ja rakennusyhtiö. Kehitämme ja rakennamme kestäviä elinympäristöjä: toimivia koteja asumiseen, julkisia ja kaupallisia rakennuksia tulevaisuuden tarpeisiin, infrastruktuuria sujuvaan liikkumiseen ja uusiutuvan energian ratkaisuja ilmaston hyväksi. Työllistämme noin 5 000 ammattilaista yhdeksässä maassa: Suomessa, Ruotsissa, Norjassa, Virossa, Latviassa, Liettuassa, Tšekissä, Slovakiassa ja Puolassa. Vuonna 2022 liikevaihtomme oli 2,4 miljardia euroa. YIT Oyj:n osake noteerataan Nasdaq Helsingissä. Lue lisää: www.yitgroup.com