YIT rakentaa NREP Logicentersille modernit logistiikan tilat Turkuun

YIT NREP Turku kuva Avanto Arkkitehdit Oy

YIT on allekirjoittanut sopimuksen logistiikkakiinteistöjä kehittävän ja omistavan NREP Logicentersin kanssa korkealaatuisten toimisto- ja varastotilojen rakentamisesta Turkuun lähelle lentoasemaa. Tilat on vuokrattu pohjoismaista designia myyvälle Finnish Design Shopille sen verkkokauppaliiketoimintaan.

Kokonaisuus sisältää terminaali- ja varastotilojen lisäksi Finnish Design Shopin uusien toimistotilojen sekä piha- ja liittymäalueiden rakentamisen. Hankkeen laajuus on noin 12 000 m2 ja sopimuksen arvo on noin 15 miljoonaa euroa.Sopimus kirjataan vuoden viimeisen neljänneksen tilauskantaan. Rakentaminen on käynnistynyt ja kohde valmistuu elokuussa 2021.

Jukka Lämsä, yksikönjohtaja, Lounais-Suomi, YIT Suomi Oy, puh. 045 634 4300, jukka.lamsa@yit.fi
Tom Ekman, Toimitilat-segmentin johtaja, YIT Oyj, puh. 040 7712514, tom.ekman@yit.fi
Heidi Kauppinen, viestintäpäällikkö, YIT Oyj, puh. 040 5743170, heidi.kauppinen@yit.fi

YIT on suurin suomalainen ja merkittävä pohjoiseurooppalainen rakennusyhtiö ja kaupunkikehittäjä. Kehitämme ja rakennamme asuntoja ja asumisen palveluja sekä toimitiloja ja kokonaisia alueita. Lisäksi olemme vaativan infrarakentamisen erikoisosaaja. Yhdessä asiakkaidemme kanssa lähes 8 000 ammattilaistamme luovat entistä toimivampia, vetovoimaisempia ja kestävämpiä kaupunkeja ja elinympäristöjä. Toimimme 10 maassa: Suomessa, Venäjällä, Ruotsissa, Norjassa, Baltiassa, Tšekissä, Slovakiassa ja Puolassa. Vuoden 2019 liikevaihtomme oli noin 3,4 miljardia euroa. YIT Oyj:n osake noteerataan Nasdaq Helsinki Oy:ssä. www.yitgroup.com/fi