YIT rakentaa Makitalle varasto- ja toimistokiinteistön Tallinnaan

YIT Oyj Lehdistötiedote 22.12.2021 klo 8.00

YIT Makita Warehouse

YIT ja Makita ovat allekirjoittaneet sopimuksen toimisto- ja varastotilojen rakentamisesta Tallinnaan, Viroon. Urakan arvo on noin 24 miljoonaa euroa.

Gate Tallinn -teollisuuspuistoon sijoittuvan kaksikerroksisen kiinteistön pinta-ala on noin 23 500 neliömetriä. Kiinteistöön rakennetaan myös huoltotilat sekä koulutuskeskus.

Rakentaminen aloitetaan tammikuussa 2022 ja kohteen on määrä valmistua huhtikuussa 2023.

”Yhteistyö asiakkaan kanssa on ollut erinomaista ja tarvittaessa olemme voineet tehdä nopeitakin päätöksiä. Asiakkaan toiveet on aina otettu huomioon ja suunnittelu- ja valmisteluprosessi on ollut erittäin sujuva”, kertoo YIT Viron tuotantojohtaja Reimo Ehrstein.

Kiinteistön katolle tullaan asentamaan aurinkopaneelit ja sen läheisyyteen rakennetaan aurinkopuisto. Kiinteistö rakennetaan vastaamaan A-energialuokan vaatimuksia.

Pihalle tullaan istuttamaan japanilaiselle kulttuurille tärkeitä, uutta alkua symboloivia kirsikkapuita.

Peter Forssell, johtaja, Toimitilat-segmentti, CEE-maat, YIT Suomi, puh. 040 532 2273, peter.forssell@yit.fi
Anna Leino, viestintäpäällikkö, YIT Oyj, puh. 050 384 5797, anna.leino@yit.fi

YIT on suurin suomalainen ja merkittävä pohjoiseurooppalainen hankekehittäjä ja rakennusyhtiö. Tavoitteenamme on luoda parempia elinympäristöjä asiakkaillemme: kehitämme ja rakennamme toimivia koteja kestävään asumiseen, julkisia ja kaupallisia rakennuksia tulevaisuuden tarpeisiin sekä infrastruktuuria ihmisten, yritysten ja yhteiskunnan sujuvampaan liikkumiseen. Työllistämme 7 400 ammattilaista kymmenessä maassa: Suomessa, Venäjällä, Ruotsissa, Norjassa, Virossa, Latviassa, Liettuassa, Tšekissä, Slovakiassa ja Puolassa. Liikevaihtomme vuonna 2020 oli 3,1 miljardia euroa. YIT Oyj:n osake noteerataan Nasdaq Helsinki Oy:ssä. www.yitgroup.com/fi