YIT on voittanut lukuisia valtion päällystysurakoita Suomessa ja Norjassa huhti-kesäkuun aikana

YIT Oyj Lehdistötiedote 18.07.2019 klo 08.00

Päällystystyöt käynnissä

YIT on ollut menestyksekäs kevään kilpailutuksissa ja voittanut lukuisia valtion päällystysurakoita Suomessa ja Norjassa huhti-kesäkuun aikana. Vuoden toisella neljänneksellä tilauskantaan kirjattavien urakoiden yhteenlaskettu arvo on noin 18 miljoonaa euroa.

Suomessa YIT on voittanut ELY-urakoita Uudellamaalla, Etelä-Suomessa, Etelä- ja Pohjois-Pohjanmaalla sekä Kaakkois-Suomessa. Urakoiden yhteenlaskettu asfalttimassamäärä on noin 160 000 tonnia.

Valtion päällystysurakoiden lisäksi YIT toteuttaa Finavian Kuusamon ja Porin lentokenttien remix-päällystystyöt vuonna 2019.

Norjassa YIT on voittanut valtion urakat Pohjois-Norjan Tromssan läänissä sekä Keski-Norjassa Pohjois-Trøndelagin läänissä. Urakoiden yhteenlaskettu asfalttimassamäärä on lähes 60 000 tonnia.

Lisätietoja antaa:
Hanna Raitanen, talous- ja vastuullisuusviestinnän asiantuntija, YIT Oyj, puh. 0400 846 556, hanna.raitanen@yit.fi

Heikki Vuorenmaa, Päällystys-segmentin johtaja, YIT Oyj, puh. 050 4820 832, heikki.vuorenmaa@yit.fi

YIT on suurin suomalainen ja merkittävä pohjoiseurooppalainen rakennusyhtiö. Kehitämme ja rakennamme asuntoja ja asumisen palveluja sekä toimitiloja ja kokonaisia alueita. Lisäksi olemme vaativan infrarakentamisen erikoisosaaja ja päällystäjä. Yhdessä asiakkaidemme kanssa lähes 10 000 ammattilaistamme luovat entistä toimivampia, vetovoimaisempia ja kestävämpiä kaupunkeja ja elinympäristöjä. Toimimme 11 maassa: Suomessa, Venäjällä, Skandinaviassa, Baltiassa, Tšekissä, Slovakiassa ja Puolassa. Uusi YIT syntyi, kun yli 100-vuotiaat YIT Oyj ja Lemminkäinen Oyj yhdistyivät 1.2.2018. Vuoden 2018 pro forma -liikevaihtomme oli noin 3,8 miljardia euroa. YIT Oyj:n osake noteerataan Nasdaq Helsinki Oy:ssä. www.yitgroup.com/fi