YIT on solminut strategisen kumppanuuden Tech Mahindran kanssa liiketoiminnan uudistamiseksi

YIT Oyj Lehdistötiedote 31.3.2023 klo 8.45

YIT ja Tech Mahindra, johtava digitalisoinnin, konsultoinnin ja liiketoiminnan uudistamiseen liittyvien palvelujen ja ratkaisujen toimittaja, ovat solmineet strategisen kumppanuuden. Jatkossa Tech Mahindra tarjoaa merkittävän osan YIT:n tietohallinnon palveluista. Kumppanuuden myötä YIT:n tietohallinnon palveluja yhtenäistetään ja yhdistetään yhdelle toimittajalle. Kumppanuus tukee YIT:n tavoitteita vahvistaa digitalisaatiota ja datanhallintaa sekä parantaa yhtiön kilpailukykyä.

Kumppanuuden myötä noin 20 YIT:n työntekijää siirtyy Tech Mahindran palvelukseen 1.5.2023.

”Vahva kumppanuus johtavan tietotekniikkatoimittajan kanssa luo tilaa innovaatioille ja antaa organisaatiollemme mahdollisuuden pysyä kilpailukykyisenä nopeasti muuttuvassa digitaalisessa ympäristössä. Yhteistyö Tech Mahindran kanssa auttaa meitä nopeuttamaan muutosta, varmistamaan ajantasaiset tietohallinnon palvelut ja lisäämään joustavuutta pienemmin kustannuksin", sanoi YIT:n tietohallintojohtaja Esa Nykänen.

Tech Mahindra tekee yhteistyötä YIT:n kanssa yrityksen IT-arkkitehtuurin ja järjestelmäympäristön modernisoimiseksi ja koko arvoketjun tehostamiseksi. Lisäksi Tech Mahindra huolehtii kattavasti YIT:n tietohallintotoiminnosta keskittyen maailmanluokan asiakaskokemuksen tarjoamiseen.

”Olemme iloisia saadessamme tilaisuuden tukea YIT:tä tällä muutosmatkalla, yrityksen lisätessä ketteryyttään ja vahvistaessa asiakaslähtöisyyttään. Kumppanuuden myötä Tech Mahindra sitoutuu tarjoamaan toiminnallista erinomaisuutta ja korkealuokkaista asiakaskokemusta mahdollistaakseen YIT:lle sen tavoitteleman nopeuden ja sujuvuuden. Nyt solmittu yhteistyösopimus on jälleen yksi osoitus kasvavasta roolistamme Suomessa ja Pohjoismaissa”, sanoi Mukul Dhyani, Manner-Euroopan liiketoimintajohtaja, Tech Mahindra.

Tech Mahindran liikevaihto on yli 6 miljardia dollaria, ja sen yli 157 000 ammattilaista 90:ssä eri maassa palvelevat 1 290:ää asiakasta maailmanlaajuisesti. Asiakkaisiin lukeutuu myös Fortune 500 ‑yrityksiä. Yritys on panostanut kasvun ja innovoinnin edistämiseen Helsingissä sijaitsevan innovaatiolaboratorionsa kautta. Laboratorio hyödyntää Tech Mahindran T&K-osastoa Makers Labia ja tekee yhteistyötä yliopistojen ja teknologia-alan kasvuyritysten kanssa kanavoiden innovaatioita YIT Oyj:lle ja muille asiakkaille.

Esa Nykänen
, tietohallintojohtaja, YIT Oyj, puh. 050 522 8279, esa.nykanen@yit.fi
Maija Taimi, viestintäjohtaja, YIT Oyj, puh 050 487 1561, maija.taimi@yit.fi
Abhilasha Gupta, Globaali viestintä ja Public Affairs, Tech Mahindra, Abhilasha.Gupta@TechMahindra.com; media.relations@techmahindra.com