YIT on myynyt Liettuassa sijaitsevan toimistokiinteistön kiinteistösijoitusyhtiölle

YIT Oyj Lehdistötiedote 22.11.2021 klo 11.30

YIT Lithuania office building

YIT on myynyt Vilnassa, Liettuassa kehitteillä olevan Naujasis Skansenas Ž toimistokiinteistön East Capital Real Estate AS kiinteistösijoitusyhtiölle. Osapuolet ovat sopineet, että kauppasummaa ei julkisteta.

Modernin viisikerroksisen toimistorakennuksen vuokrattava pinta-ala on 7 550 neliömetriä. Hankkeen on määrä valmistua vuoden 2021 loppuun mennessä.

Sijoittaja ottaa haltuunsa nykyiset vuokrasopimukset ja huolehtii jäljellä olevan tilan vuokrauksesta.

"Pandemia ei ole vähentänyt laadukkaiden toimistotilojen tarvetta, vaan se on pikemminkin kannustanut vuokralaisia kiinnittämään entistä enemmän huomiota tilojen turvallisuuteen, viihtyisyyteen ja muunneltavuuteen. Kohdetta on alusta alkaen kehitetty tavoitteena luoda lisäarvoa vuokralaisille ja olemme tyytyväisiä hyvin sujuneeseen prosessiin ja lopputulokseen", sanoo YIT Liettuan toimitusjohtaja Kęstutis Vanagas.

Kiinteistö täyttää A+ -energialuokan vaatimukset ja sille haetaan BREEAM-ympäristösertifiointia. Kohteessa on panostettu teknisiin ratkaisuihin, joilla voidaan tehostaa kiinteistön käyttöä ja vaikuttaa ihmisten viihtyvyyteen.

Rakennuksen alla on pysäköintihalli. Toimistokiinteistössä on myös sähköautojen latauspisteet ja polkupyörävarasto.

Tom Ekman,
Toimitilat-segmentin johtaja, YIT Oyj, puh. 040 771 2514, tom.ekman@yit.fi
Anna Leino, viestintäpäällikkö, YIT Oyj, puh. 050 384 5797 anna.leino@yit.fi

YIT on suurin suomalainen ja merkittävä pohjoiseurooppalainen kaupunkikehittäjä ja rakennusyhtiö. Tavoitteenamme on luoda entistä kestävämpiä, toimivampia ja vetovoimaisempia kaupunkeja ja elinympäristöjä. Kehitämme ja rakennamme asuntoja, toimitiloja ja kokonaisia alueita. Olemme myös vaativan infrarakentamisen erikoisosaaja. Omistamme kiinteistöjä yhdessä kumppaneidemme kanssa, mikä tukee merkittävien kehityshankkeidemme toteuttamista. Tarjoamme asiakkaillemme myös kiinteistöjen arvoa parantavia palveluita. Työllistämme noin 7 400 ammattilaista kymmenessä maassa: Suomessa, Venäjällä, Ruotsissa, Norjassa, Virossa, Latviassa, Liettuassa, Tšekissä, Slovakiassa ja Puolassa. Vuoden 2020 liikevaihtomme oli noin 3,1 miljardia euroa. YIT Oyj:n osake noteerataan Nasdaq Helsinki Oy:ssä. www.yitgroup.com/fi