YIT myy osan hybridikorttelia Lahdessa OP-Palvelukiinteistöille

YIT on myynyt osan Lahden keskustassa osoitteessa Aleksanterinkatu 11 sijaitsevasta hybridikorttelista OP-Kiinteistösijoituksen hallinnoimalle erikoissijoitusrahastolle.

Myytävään kokonaisuuteen kuuluvat Kiinteistö Oy Lahden Hämeenkatu 12 ja Kiinteistö Oy Lahden Mariankatu 12 -yhtiöt, joiden yhteenlaskettu vuokrattava pinta-ala on lähes 7 000 neliötä. Kaupan arvo on noin 16,5 miljoonaa euroa.”Olemme tyytyväisiä saadessamme rahastoomme modernin kohteen, jossa pääkäyttäjä on julkiselta sektorilta. YIT on tehnyt hyvää työtä kohteen kehittämiseksi, ja keskeisellä sijainnilla Lahdessa oleva moderni kohde on hyvä lisä OP-Palvelukiinteistöt -erikoissijoitusrahaston salkkuun”, kertoo salkunhoitaja Anni Lakanen OP Kiinteistösijoituksesta. Alun perin 1928, 1956 ja 1973 rakennetut kiinteistöt sijaitsevat keskeisellä paikalla Lahden torin liepeillä ja ne on peruskorjattu täysin vastaamaan tämän päivän vaatimuksia.

”Kohteen modernisoiduista tiloista valtaosa, noin 4 000 neliötä, on vuokrattu Päijät-Hämeen hyvinvointiyhtymälle pitkällä vuokrasopimuksella. Olemme iloisia kaupan toteutumisesta ja hyvästä yhteistyöstä OP Kiinteistösijoituksen kanssa” toteaa yksikönjohtaja Kari Löytynoja YIT:ltä.

Päijät-Hämeen hyvinvointiyhtymän toiminnot muuttavat tiloihin vaiheittain alkuvuoden 2021 aikana.

Kari Löytynoja, yksikön johtaja, Toimitilat-segmentti, Häme ja Kaakkois-Suomi, YIT Suomi Oy, puh. 050 572 5209, kari.loytynoja@yit.fi

Anni Lakanen, salkunhoitaja, OP Kiinteistösijoitus Oy, puh. 044 062 6740, anni.lakanen@op.fi

Tom Ekman, Toimitilat-segmentin johtaja, YIT Oyj, puh. 040 7712514, tom.ekman@yit.fi

Heidi Kauppinen, viestintäpäällikkö, YIT Oyj, puh. 040 574 3170, heidi.kauppinen@yit.fi