YIT mukana toteuttamassa HUSin uutta silmäsairaalaa Helsinkiin

YIT Oyj Lehdistötiedote 22.4.2020 klo 14.00

Tammisairaala illustration Zaidankatu street

YIT ja HUS Kiinteistöt Oy ovat allekirjoittaneet sopimuksen uuden silmäsairaalan toteuttamisesta Helsingin Meilahteen. Nyt käynnistetty kehitysvaihe kestää loppuvuoteen 2020 saakka, ja hankkeen toteutusvaiheeseen siirtyminen edellyttää erillistä tilausta, joka liitetään myöhemmin nyt allekirjoitettuun sopimukseen. Hankkeen on määrä valmistua vuonna 2023.

Meilahden kampuksen yhteyteen, Paciuksen- ja Zaidankatujen väliin, rakennettava uusi silmäsairaala on nimetty Tammisairaalaksi. Tammisairaalaan rakennetaan yli 200 polikliinista vastaanottotilaa, 15 leikkaussalia, 12-paikkainen vuodeosasto, välinehuoltokeskus ja muita tukipalvelutiloja sekä noin 100 autopaikan pysäköintilaitos.

Lisätietoja antaa:

Esa Neuvonen, Toimitilat ja Kiinteistöt -segmenttien johtaja, YIT Oyj, puh. 040 5001 003, esa.neuvonen@yit.fi

Arja Korhonen, viestintäpäällikkö, YIT Oyj, puh. 040 5545 806, arja.korhonen@yit.fi

Kuvat: Arkkitehtitoimisto Tähti-Set Oy ja UKI Arkkitehdit Oy

YIT on suurin suomalainen ja merkittävä pohjoiseurooppalainen rakennusyhtiö ja kaupunkikehittäjä. Kehitämme ja rakennamme asuntoja ja asumisen palveluja sekä toimitiloja ja kokonaisia alueita. Lisäksi olemme vaativan infrarakentamisen erikoisosaaja. Yhdessä asiakkaidemme kanssa lähes 8 000 ammattilaistamme luovat entistä toimivampia, vetovoimaisempia ja kestävämpiä kaupunkeja ja elinympäristöjä. Toimimme 10 maassa: Suomessa, Venäjällä, Ruotsissa, Norjassa, Baltiassa, Tšekissä, Slovakiassa ja Puolassa. Vuoden 2019 liikevaihtomme oli noin 3,4 miljardia euroa. YIT Oyj:n osake noteerataan Nasdaq Helsinki Oy:ssä. www.yitgroup.com/fi