YIT lahjoittaa 100.000 euroa Ukrainan sodan uhrien auttamiseen

YIT Oyj Lehdistötiedote 18.3.2022 klo 09.00

YITn lahjoitus kohdennetaan Suomen Punaisen Ristin Ukraina-katastrofirahastoon

YIT:n hallitus päätti 100.000 euron lahjoituksesta Ukrainan auttamiseen. Lahjoitus kohdennetaan Suomen Punaisen Ristin Ukraina-katastrofirahastoon, jonka avulla toimitetaan muun muassa humanitaarista apua sodasta kärsiville ja sotaa pakeneville.

”Venäjän sotilaallinen hyökkäys on johtanut suureen inhimilliseen hätään ja kärsimykseen Ukrainassa. Olemme erittäin järkyttyneitä näistä viimeaikaisista tapahtumista ja myötätuntomme on Ukrainan kansan puolella”, totesi YIT Oyj:n toimitusjohtaja Markku Moilanen 3.3. lähetetyssä tiedotteessa.

”Sota koskettaa ja järkyttää meitä kaikkia. Toimimme keskisessä Itä-Euroopassa, jonne pakolaiset suuntaavat ensimmäisenä. Toivomme tämän Punaiselle Ristille tekemämme lahjoituksen kohdistuvan erityisesti Ukrainaan ja naapurimaihin, jossa hätä on suurin”, Markku Moilanen sanoo.

Kiinteistökehittäjänä YIT:lle on myös luontevaa auttaa tarjoamalla vapaana olevaa tilaa avustusjärjestöjen käyttöön. Teimme sopimuksen Vallilassa sijaitsevan kiinteistön vuokraamisesta veloituksetta Ukraina-avun koordinaatiokeskukselle Suomessa. Keskus avattiin 16. maaliskuuta.

YIT:n lausunto liittyen liiketoimintaan Venäjällä
Ukraina-avun koordinaatiokeskukselle toimitilat Vallilasta

Juha Kostiainen, johtaja, kaupunkikehitys ja vastuullisuus, YIT Oyj, puh. 0400 721 475, juha.kostiainen@yit.fi
Hanna Malmivaara, viestintäjohtaja, YIT Oyj, puh. 040 561 6568, hanna.malmivaara@yit.fi