YIT käynnistää yhteistoimintaneuvottelut konsernin tukipalveluissa ja Toimitilat- ja Kiinteistöt-segmenteissä

YIT Oyj Lehdistötiedote 4.2.2020 klo 9.00

YIT käynnistää yhteistoimintaneuvottelut, jotka koskevat kiinteitä toimihenkilöitä konsernin tukipalveluissa, Toimitilat-segmentissä ja Kiinteistöt-segmentissä Suomessa. Mahdollisten henkilöstövähennysten odotetaan olevan enintään 40 henkilöä, ja ne kohdistuvat Toimitilat-segmenttiin ja konsernin tukipalveluihin.

Työmailla tuotantotehtävissä työskentelevät toimihenkilöt ja työmaiden työntekijät eivät ole neuvottelujen piirissä.

Yhteistoimintaneuvotteluissa käsiteltävien suunnitelmien tavoitteena on tehostaa yrityksen toimintaa sekä sopeuttaa rakenteita ja kustannuksia liiketoiminnan tarpeita vastaavaksi. Yhteistoimintaneuvottelut käynnistyvät 10.2.2020.

“Jatkamme tuottavuuden ja kannattavuuden vahvistamista organisoitumalla mahdollisimman tarkoituksenmukaisesti. Suunnittelemme toimintamallia, joka tukee liiketoiminnan tarpeita ja yhtiön menestystä tulevaisuudessa. Meillä on käynnissä ja suunnitteilla haastavia kaupunkikehittämisen hankkeita, joihin tarvitsemme jatkossakin monipuolista rakennuttamis- ja työmaaosaamista”, toimitusjohtaja Kari Kauniskangas sanoo.

YIT työllistää Suomessa lähes 5 600 henkilöä.

Pii Raulo, henkilöstöjohtaja, YIT Oyj, puh. 040 572 3568, pii.raulo@yit.fi
Hanna Malmivaara, viestintäjohtaja, YIT Oyj, puh. 040 561 6568, hanna.malmivaara@yit.fi

YIT on suurin suomalainen ja merkittävä pohjoiseurooppalainen rakennusyhtiö. Kehitämme ja rakennamme asuntoja ja asumisen palveluja sekä toimitiloja ja kokonaisia alueita. Lisäksi olemme vaativan infrarakentamisen erikoisosaaja ja päällystäjä. Yhdessä asiakkaidemme kanssa lähes 10 000 ammattilaistamme luovat entistä toimivampia, vetovoimaisempia ja kestävämpiä kaupunkeja ja elinympäristöjä. Toimimme 11 maassa: Suomessa, Venäjällä, Skandinaviassa, Baltiassa, Tšekissä, Slovakiassa ja Puolassa. Uusi YIT syntyi, kun yli 100-vuotiaat YIT Oyj ja Lemminkäinen Oyj yhdistyivät 1.2.2018. Vuoden 2018 oikaistu pro forma -liikevaihtomme oli noin 3,2 miljardia euroa. YIT Oyj:n osake noteerataan Nasdaq Helsinki Oy:ssä  www.yitgroup.com/fi