YIT jälleen rakennusalan ykköstyönantaja Universumin Ammattilaiset 2016 -tutkimuksessa

YIT OYJ Lehdistötiedote 26.10.2016 klo 12:00

YIT rekry

Korkeakoulutetut työntekijät ovat valinneet YIT:n rakennusalan ihannetyönantajaksi Universumin Ammattilaiset 2016 -tutkimuksessa. YIT on ollut rakennusalan kärkityönantaja lähes koko 2010-luvun. Myös Universumin Opiskelijatutkimuksessa YIT on rakennusalan ihannetyönantaja jo kolmatta vuotta peräkkäin. Ammattilaistutkimuksen tulosten pohjalta korkeakoulutetut ammattilaiset kaipaavat uraltaan eniten työtä, jossa he voivat saavuttaa tasapainon työn ja vapaa-ajan välille sekä kokea työnsä olevan merkityksellistä.

YIT:llä joukkueessa on voimaa ja osaavia yksilöitä

Rakennusalan ykköstyönantajan titteli vuosi toisensa jälkeen pohjaa vahvaan henkilöstöä arvostavaan ja kehittävään yrityskulttuuriin.  Henkilöstö näkyy juuri uudistetussa strategiassakin isolla painoarvolla.  Toimintaa halutaan viedä entistä avoimempaan ja osallistavampaan suuntaan.

”Meille on tärkeää, että pystymme rakentamaan viihtyisiä alueita, joissa ihmisillä on turvallista ja hyvä elää sekä helppo liikkua. Hankkeemme ovat usein varsin mittavia. Niiden suunnittelu ja toteutus vaativat luovuutta, asiakasymmärrystä, teknistä osaamista ja projektinjohtotaitoa. Kehitämme totta kai kaikkia näitä osa-alueita, mutta meidän voimamme ja onnistumisemme tulevat joukkueesta, joka sitoutuu ja pelaa hyvin yhteen. Siihen panostamme jatkossakin vielä enemmän.” sanoo henkilöstöjohtaja Pii Raulo.

Tulevaisuuden osaajat löytyvät opiskelijoista ja nuorista. YIT palkkaa vuosittain noin 700 harjoittelijaa ja kesätyöntekijää oppimaan kokeneemmilta ammattilaisilta sitä tietotaitoa ja kokemusta, jota oppikirjoista ei voi saada. Nuorten kautta haetaan myös uusiutumisen voimaa esim. digitalisointiin.

Tinkimätön tekeminen toi Vuoden työmaa -tittelin ja Rakentamisen Laatuteko -voiton

Projektijohtamisen osaaminen, yhteistyön voima sekä laadukas ja turvallinen rakentaminen ovat viitoittaneet YIT:tä menestykseen lokakuun aikana sekä Rakennuslehden Vuoden työmaa -kilpailussa että RT:n Rakentamisen laatuteko 2016 -kilpailussa.

Vuoden työmaa 2016 -kilpailun voitto meni Naantaliin rakentuvalle monipolttoainevoimalaitokselle NA4 CHP, joka on ensimmäinen teollisuusrakentamisen allianssi. Voiton ratkaisi hankkeeseen liittyvien henkilöiden korkea ammattitaito niin rakennuttajan, suunnittelijoiden kuin rakentajienkin osalta, hyvä henki työmaalla sekä erinomainen työturvallisuuden taso. Lisäksi hankkeessa onnistuttiin löytämään runsaasti kustannusten, laadun ja aikataulun kannalta oleellisia innovaatioita jo allianssin kehitysvaiheessa Allianssiosapuolina ovat A-Insinöörit Suunnittelu Oy, Insinööritoimisto AX-LVI Oy, Turun Seudun Energiantuotanto Oy ja YIT Rakennus Oy.

Rakentamisen Laatuteko 2016 -kilpailussa vastaava mestarimme Aki Ahremaa palkittiin jaetulla ykköstilalla. Akin johtamalla työmaalla Turun Barkerinrannassa ihmiset rakentavat koteja ihmisille. Laatua mitataan ennakkosuunnitteluvaiheessa, kahden viikon välein rakentamisen aikana sekä luovutusvaiheessa. Ammattiylpeys ja hyvä yhteishenki työmaalla takaavat, että kaikki haluavat tehdä parhaansa.

Lue lisää YIT:n uudistuneesta strategiasta: http://bit.ly/2eDVuqm

Pii Raulo, henkilöstöjohtaja, YIT Oyj, puh. 040 572 3568, pii.raulo@yit.fi

Timo Piili, rekrytointi- ja resurssointipäällikkö, YIT, puh. 040 573 3254, timo.piili@yit.fi

Hanna Malmivaara, viestintäjohtaja, YIT Oyj, puh. 040 561 6568, hanna.malmivaara@yit.fi