YIT ja TA Asumisoikeus Oy sopimukseen kerrostalokohteen rakentamisesta Jyväskylän Äijälänrantaan

LEHDISTÖTIEDOTE 17.8.2012 klo 11:00

YIT ja TA Asumisoikeus ovat sopineet asuntokohteen toteuttamisesta Jyväskylän Äijälänrantaan. Kerrostalokohde käsittää 24 asuntoa, ja sen hankinta-arvo on noin 3,9 miljoonaa euroa. Rakennettavaan kohteeseen toteutetaan asumisoikeusasuntoja. Rakennustyöt käynnistyvät syyskuussa 2012 ja kohde valmistuu vuoden 2013 syyskuun loppuun mennessä.

”Nyt solmittu sopimus jatkaa pitkäaikaista yhteistyötä, jota olemme tehneet TA Asumisoikeuden kanssa koko 2000-luvun”, kertoo aluejohtaja Mikko Räty YIT:ltä.

”Olemme olleet hyvin tyytyväisiä yhteistyöhön YIT:n kanssa. Toteutettava kohde on TA:lle päänavaus Äijälänrannan alueelle ja olemme myös jatkossa kiinnostuneita toteuttamaan uusia hankkeita. Haemme jatkuvasti toteutuskelpoisia paikkoja asumisoikeusasunnoille, joiden kysyntä on kasvussa, erityisesti vanhemman väestön keskuudessa.”, toteaa rakennuttajapäällikkö Markku Vartiainen TA-Rakennuttaja Oy:stä.

Nyt alkava kerrostalohanke on toinen rakennuskohde Äijälänrannan alueelle. YIT tulee rakentamaan alueelle yhteensä 13 kerrostaloa ja 650 asuntoa. Äijälänrannassa järjestetään vuoden 2014 asuntomessut, jonne YIT aikoo toteuttaa 13-kerroksisen tornitalon aivan Jyväsjärven rantaan.

Mikko Räty, aluejohtaja, YIT Suomen rakentamispalvelut, puh. 0400 837 402, mikko.raty@yit.fi
Markku Vartiainen, Rakennuttajapäällikkö, TA-Rakennuttaja Oy, puh. 044 773 5577, markku.vartiainen@ta.fi

Havainnekuva Äijälänrannan alueesta ladattavissa linkistä: http://yit.materialbank.net/NiboWEB/YIT/showCartPublicContent.do?uuid=3665342&random=779546&lang=en

YIT OYJ