YIT allekirjoitti urakkasopimuksen Vantaan Kanniston koulun laajennuksesta ja tilamuutoksista

YIT Oyj Lehdistötiedote 9.8.2023 klo 10.00

YIT on allekirjoittanut sopimuksen Vantaan kaupungin kanssa Kanniston koulun laajennuksen ja tilamuutosten toteuttamisesta. Sopimuksen arvo on noin 19 miljoonaa euroa.

Hanke toteutetaan kokonaisvastuu-urakkana. Tila- ja julkisivuratkaisut on jo suunniteltu ja päätetty tilaajan hankesuunnitteluvaiheessa. Kanniston koulun toteutusvaiheen suunnittelu käynnistyy elokuussa ja rakentaminen alkaa alustavan arvion mukaan marraskuussa 2023. Laajennusosan arvioidaan olevan valmis keväällä 2025 ja nykyisessä koulussa tehtävät muutostyöt valmistuvat syksyllä 2025.

”On ilo lähteä toteuttamaan kohdetta Vantaalla, jossa pääsemme hyödyntämään YIT:n erilaisista koulukohteista kertyneitä oppeja ja hyväksi todettuja teknisiä ratkaisuja”, sanoi hankkeen työpäällikkö Timo Kuorikoski, YIT:stä.

Kivistön alueen perusopetusikäisten lasten määrä on kasvussa ja koulua laajennetaan vastaavasti, erityisesti yläkouluikäisten aineopetustilojen osalta. Laajennukseen on suunniteltu tilat yhteensä 580 oppilaalle. Lisäksi koulun nuorisotilat muutetaan vammaisopetuksen opetustiloiksi kolmelle ryhmälle.

”Kanniston koulu on oleellinen osa Kivistön kasvavan suuralueen peruskouluverkkoa ja tarjoaa laajennuksen valmistuttua tilat kaiken kaikkiaan lähes 990 oppilaalle. On hienoa, että pääsemme laajentamaan ja tekemään tarvittavat tilamuutokset uudistuvaa yhtenäiskoulua varten, jonka toimintakulttuuriin kuuluu olennaisena osana monikäyttöisyys ja uusien oppimisympäristöjen tuomat mahdollisuudet”, sanoi tilakeskusjohtaja Pekka Wallenius Vantaan kaupungilta.

Mira Alatalo, yksikönjohtaja, Toimitilat, YIT, puh. 040 511 8959, mira.alatalo@yit.fi
Pekka Wallenius, tilakeskusjohtaja, Vantaan kaupunki, puh. 040 749 2592, pekka.wallenius@vantaa.fi
Kristina Broman, viestintäpäällikkö, YIT, puh. 040 840 3166, kristina.broman@yit.fi

YIT on suurin suomalainen ja merkittävä pohjoiseurooppalainen hankekehittäjä ja rakennusyhtiö. Kehitämme ja rakennamme kestäviä elinympäristöjä: toimivia koteja asumiseen, julkisia ja kaupallisia rakennuksia tulevaisuuden tarpeisiin, infrastruktuuria sujuvaan liikkumiseen ja uusiutuvan energian ratkaisuja ilmaston hyväksi. Työllistämme noin 5 000 ammattilaista yhdeksässä maassa: Suomessa, Ruotsissa, Norjassa, Virossa, Latviassa, Liettuassa, Tšekissä, Slovakiassa ja Puolassa. Vuonna 2022 liikevaihtomme oli 2,4 miljardia euroa. YIT Oyj:n osake noteerataan Nasdaq Helsingissä. Lue lisää: www.yitgroup.com/fi