Suomalaista musiikkia esittelevä Finnish Music Hall of Fame Triplaan

YIT OYJ Lehdistötiedote 2.12.2016 klo 11:30

Finnish Music Hall of Fame YIT

Suomalaiseen musiikin historiaan ja nykypäivään keskittyvä Finnish Music Hall of Fame -museo avaa ovensa Pasilassa lokakuussa 2019, samaan aikaan kauppakeskus Mall of Triplan, pysäköintilaitoksen ja uuden Pasilan aseman kanssa. Lähes tuhannen neliön kokonaisuus tulee tarjoamaan laajan katsauksen suomalaiseen musiikkiin innovatiivisessa, interaktiivisessa ja teknologisesti edistyksellisessä ympäristössä.

”Tavoitteena on luoda helsinkiläisille, suomalaisille ja kansainvälisille musiikin ystäville oma olohuone, johon palataan uudestaan ja uudestaan, kuvailee hankkeen vetäjä”, toimitusjohtaja Mikko Vanni Life Style Invest Oy:stä.

Museo esittelee Ruotsin, Norjan ja Tanskan Music Hall of Fame -museoiden tapaan musiikin kirjoa eri vuosikymmeniltä. Museo keskittyy suomalaiseen musiikkiin sen koko laajuudessaan. Se tuo esiin henkilötarinoita filmien, videoiden, valokuvien, esineistön, interiöörien ja viihteellisten elementtien avulla.

Sisällön suunnittelusta vastaa palkittu berliiniläinen mediataiteilija Christopher Bauder ja hänen perustamansa Whitevoid Interactive Art and Design -yritys, joka on suunnitellut ja toteuttanut useita tunnettuja taidehankkeita ja valoinstallaatioita ympäri maailmaa. Tukholman Abba-museon perustamisesta vastaavat ruotsalaiset Staffan Holm ja Mattias Hansson ovat osallistuneet hankkeen ideointiin ja suunnitteluun. Finnish Music Hall of Famen konseptin ja sisällön rakentamiseen investoidaan yhteensä noin viisi miljoonaa euroa.

Tripla tarjoaa ainutlaatuiset puitteet museolle. Museoon pääsee sekä kauppakeskuksen sisältä että suoraan ulkoa terassitorilta. Triplan kauppakeskuksessa on myös ainutlaatuinen n. 3.000 m2:n tapahtuma-alue, jota museo voi hyödyntää ja tarjota ohjelmaa kaupunkilaisille sekä matkailijoille ympärivuotisesti.

”Tämä sijainti on museolle huikean hyvä, koska sinne pääsee helposti mistä päin Suomea tahansa. Kauppakeskuksen arviolta jopa 40 miljoonaa vuosittaista kävijää tuovat museoon asiakasvirtaa, ja lisäksi se itsessään houkuttelee matkailijoita. Triplalle Finnish Music Hall of Fame tarkoittaa lisää elämyksellisyyttä ja ainutlaatuisuutta”, iloitsee kaupallinen kehitysjohtaja Pirjo Aalto.

Life Style Invest Oy:n lisäksi hankkeessa ovat mukana Moreon Oy ja Custodian Oy.

Mall of Tripla on Keski-Pasilaan keskukseksi rakennettavan Triplan kauppakeskus, joka liiketilojen lukumäärällä laskettuna on Suomen suurin ja kaupalliselta sijainniltaan Suomen paras. Mall of Triplassa on 85 000 neliötä vuokrattavaa tilaa noin 250 toimijalle. Kauppakeskus avataan syksyllä 2019 samaan aikaan pysäköintilaitoksen ja uuden Pasilan aseman kanssa. Mall of Triplan rakennuttajana toimivan projektiyhtiön omistavat YIT, Etera, Onvest ja Fennia.

Pirjo Aalto, kaupallinen kehitysjohtaja, YIT Rakennus Oy, puh. 050 500 2013, pirjo.aalto@yit.fi
Mikko Vanni, toimitusjohtaja, Life Style Invest Oy, puh. 0400 422 751, mikko.vanni@lifestyleinvest.fi
Olli Ilmolahti, toimitusjohtaja, Moreon Oy, puh. 040 528 9005, olli.ilmolahti@moreon.fi

YIT luo parempaa elinympäristöä kehittämällä ja rakentamalla asuntoja, toimitiloja, infrastruktuuria sekä kokonaisia alueita. Visionamme on tuoda enemmän elämää kestäviin kaupunkeihin. Haluamme erottautua välittämällä aidosti asiakkaista, näkemyksellisellä kaupunkikehityksellä, sitoutuneella projektien toteuttamisella ja innostavalla tavalla johtaa. Kasvumoottorinamme toimii kaupunkien kehittäminen kumppaneita osallistaen. Toiminta-alueemme kattaa Suomen, Venäjän, Baltian maat, Tšekin, Slovakian ja Puolan. Vuonna 2015 liikevaihtomme oli lähes 1,7 miljardia euroa, ja työllistämme noin 5 300 henkilöä. Osakkeemme noteerataan Nasdaq Helsinki Oy:ssä. www.yit.fi