Kauppakeskus Mall of Triplaan tulee Suomen suurin ravintolamaailma ja ruokakauppojen keskittymä

YIT OYJ Lehdistötiedote 27.10.2016 klo 9.00

Mall-of-Tripla-Food-Market YIT

Syksyllä 2019 avautuvaan kauppakeskus Mall of Triplaan muodostuu ennennäkemättömän laaja ruoka- ja ravintolakeskittymä. Päivittäistavarakaupan tiloista kaikki on nyt vuokrattu, ja tilojen yhteenlaskettu pinta-ala on 12 000 neliömetriä. Yhdessä ravintolamaailmalle varatun 12 000 neliömetrin kanssa ruoka- ja ravintolatilat kattavat yli kolmen jalkapallokentän kokoisen alueen. Tällä hetkellä liiketiloista on vuokrattu sitovilla sopimuksilla lähes 40 prosenttia.

Mall of Triplan tiloihin tulee viisi ruokakauppaa: Prisma suurella päivittäistavaraosastolla, Keskon K-Supermarket, Alepa, K-Market sekä uusimpana vuokralaisena Lidl. Päivittäistavaratoimijat uskovat vahvasti Triplan vetovoimaan. ”Uskomme, että Mall of Triplasta tulee vilkas kauppakeskus, ja että Alepalla on juuri oikea konsepti tulevaan liiketilaan. Haluamme olla siellä, missä asiakkaat ovat”, kertoo Merja Mustonen, Alepan aluejohtaja. "Erityisen upeaa on se, että Mall of Triplan myötä saamme tilaisuuden tarjota Prisman laajan valikoiman ja halpuutetut hinnat myös kantakaupungin asukkaille”, jatkaa Lassi Juntunen, Prisman ketjujohtaja.

Ravintolamaailman tiloista jo yli 20 paikasta on solmittu vuokrasopimukset ja lähes kaikista on neuvottelut parhaillaan käynnissä. HOK Elannon ravintoloiden käyttöön on yksistään tulossa noin 900 neliömetriä. ”Myös ravintolatiloista vuokrausneuvottelut ovat käyneet kuumina. Ravintolatoimijat uskovat vahvasti, että Triplasta tulee uusi ravintolakeskittymä”, kertoo YIT:n kaupallinen kehitysjohtaja Pirjo Aalto.

Lisäksi kauppakeskukseen on suunnitteilla street food -henkinen Market Zoo, jonka tarjonta yhdistelee erikoisherkkuja ja lähiruokaa. ”Tarkoituksena on luoda ympäristö, jonne voi tulla viettämään aikaa rauhallisessa ja rennossa ilmapiirissä tai josta toisaalta voi napata helposti matkaan maittavan lounasevään”, kuvailee Pirjo Aalto.

Triplan kaupallisten ja kuluttajapalvelutilojen vuokraus on edennyt hyvin myös muilta osin, ja kaikkien toimialojen osalta on jo sopimukset ankkurivuokralaisten kanssa. Muodille vuokrattuja tiloja on noin 10 000 neliömetriä. Terveys- ja hyvinvointialan ankkurivuokralaiseksi tulee terveyspalveluiden tuottaja Diacor, joka tuo Triplaan merkittävän kokoisen toimipisteen uudella, upealla konseptilla.

Mall of Tripla on Keski-Pasilaan keskukseksi rakennettavan Triplan kauppakeskus, joka liiketilojen lukumäärällä laskettuna on Suomen suurin ja kaupalliselta sijainniltaan Suomen paras. Mall of Triplassa on 85 000 neliötä vuokrattavaa tilaa noin 250 toimijalle. Kauppakeskus avataan syksyllä 2019 samaan aikaan pysäköintilaitoksen ja uuden Pasilan aseman kanssa. Mall of Triplan rakennuttajana toimivan projektiyhtiön omistavat YIT, Etera, Onvest ja Fennia.

Pirjo Aalto, kaupallinen kehitysjohtaja, YIT Rakennus Oy, puh. 050 500 2013, pirjo.aalto@yit.fi

Heidi Kauppinen, viestintäpäällikkö, YIT Rakennus Oy, puh. 040 574 3170, heidi.kauppinen@yit.fi

YIT luo parempaa elinympäristöä kehittämällä ja rakentamalla asuntoja, toimitiloja, infrastruktuuria sekä kokonaisia alueita. Visionamme on tuoda enemmän elämää kestäviin kaupunkeihin. Haluamme erottautua välittämällä aidosti asiakkaista, näkemyksellisellä kaupunkikehityksellä, sitoutuneella projektien toteuttamisella ja innostavalla tavalla johtaa. Kasvumoottorinamme toimii kaupunkien kehittäminen kumppaneita osallistaen. Toiminta-alueemme kattaa Suomen, Venäjän, Baltian maat, Tšekin, Slovakian ja Puolan. Vuonna 2015 liikevaihtomme oli lähes 1,7 miljardia euroa, ja työllistämme noin 5 300 henkilöä. Osakkeemme noteerataan Nasdaq Helsinki Oy:ssä. www.yit.fi