Helsingin Seudun Osuuspankki päävuokralaiseksi Espoon Tapiolan Tuultenristin toimistotaloon

YIT Tuultenristi Merituulentori

YIT on allekirjoittanut pitkän vuokrasopimuksen Helsingin Seudun Osuuspankin eli OP Helsingin kanssa sen toimintojen sijoittumisesta Tapiolaan rakennettavaan Tuultenristin toimistotaloon.

OP Helsingin nykyiset Tapiolan henkilöasiakaskonttorin ja OP Koti Helsingin sekä Revontulenpuiston Espoon yrityspankin toiminnot siirtyvät Tuultenristin tiloihin. Osuuspankin sijainti Merituulentorilla, Tapiolan metroaseman sekä bussiterminaalin välittömässä läheisyydessä, mahdollistaa helpon asioinnin kaikille asiakkaille. Osuuspankin toiminnot sijoittuvat kahteen kerrokseen, ja tyylikkään valoisissa tiloissa viihtyvät niin asiakkaat kuin työntekijätkin.

Toimistotilat suunnitellaan älykästä ja innovatiivista kiinteistöteknologiaa hyödyntäen YIT:n Smart Building -konseptin mukaisesti. Ratkaisut perustuvat standardoituun tapaan käsitellä ja hyödyntää dataa kiinteistön elinkaaren kaikissa vaiheissa.

Tuultenristiin valmistuu yhteensä 4 200 m² toimisto- ja palvelutilaa. Tilat noudattavat samaa muotokieltä asuntojen kanssa tarjoten laadukkaat, valoisat ja näyttävät tilat alueelle sijoittuville yrityksille. Toimitiloista avautuu avarat ja viihtyisät näkymät Merituulentorille ja Tuuliniityn yli Hakalehtoon. Toimisto ja -palvelutalo valmistuu keväällä 2023.

Tuultenristi-hanke koostuu kahdesta 12-kerroksisesta ja yhdestä yhdeksänkerroksisesta asuinkerrostalosta, yhdestä viisikerroksisesta toimistorakennuksesta sekä asuinrakennuksia palvelevasta paikoituslaitoksesta.

Tuula Klemetti, johtaja, YIT Suomi Oy, puh. 040 048 1104, tuula.klemetti@yit.fi
Niina Afflecht, viestintäjohtaja, OP Helsinki, puh. 050 506 7642, niina.afflecht@op.fi
Heidi Kauppinen, viestintäpäällikkö, YIT Oyj, puh. 040 574 3170, heidi.kauppinen@yit.fi

YIT on suurin suomalainen ja merkittävä pohjoiseurooppalainen kaupunkikehittäjä ja rakennusyhtiö. Tavoitteenamme on luoda entistä kestävämpiä, toimivampia ja vetovoimaisempia kaupunkeja ja elinympäristöjä. Kehitämme ja rakennamme asuntoja, toimitiloja ja kokonaisia alueita. Olemme myös vaativan infrarakentamisen erikoisosaaja. Omistamme kiinteistöjä yhdessä kumppaneidemme kanssa, mikä tukee merkittävien kehityshankkeidemme toteuttamista. Tarjoamme asiakkaillemme myös kiinteistöjen arvoa parantavia palveluita. Työllistämme noin 7 400 ammattilaista kymmenessä maassa: Suomessa, Venäjällä, Ruotsissa, Norjassa, Virossa, Latviassa, Liettuassa, Tšekissä, Slovakiassa ja Puolassa. Vuoden 2020 liikevaihtomme oli noin 3,1 miljardia euroa.YIT Oyj:n osake noteerataan Nasdaq Helsinki Oy:ssä. www.yitgroup.com/fi

OP Helsinki on OP Ryhmän suurin vähittäispankki, jolla on 9 toimipistettä Helsingissä, Espoossa ja Vantaalla. OP Helsingillä on yli 400 000 asiakasta, joista yritysasiakkaita on yli 35 000. OP Helsinki palvelee asiakkaitaan lähes 700 pankki- ja vakuutusalan ammattilaisen voimin.